Otestuj se
Zobrazit vyhodocení
0 of 7 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Prosím, pomoz nám vyplnit ještě pár údajů pro statistiky. Děkujeme.
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
Test o právech dětí v náhradní rodinné péči
Otestovat své znalosti může každý, tak se do toho pusť
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Anketa se načítá...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Time has elapsed
Děkujeme za tvůj čas!
Dosáhl/a si 0 z 0 bodů, (0)
Categories
- Not categorized 0%
-
Můžeš to zkusit znova.
-
Gratulujeme! Zodpověděl/a jsi správně všechny otázky.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Answered
- Review
Prosím, vyber jednu odpověď, kterou považuješ za nejvhodnější.
-
Question 1 of 7
1. Otázka
Představ si, že hraješ skvěle na kytaru a máš všechny předpoklady k tomu jít na prestižní hudební školu. Škola je ale mnohem dražší než příspěvky, které na tebe tvoje pěstounka dostává. Musí ti pěstounka školu zaplatit?
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro rozvoj talentovaných dětí, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Náklady tedy v tomto případě nemůže nést pěstoun z vlastních prostředků a už vůbec ne na úkor ostatních dětí v rodině. Pěstoun má pouze povinnost využít všechny zákonné možnosti (sociální dávky, stipendia atp.), jak dítě v rozvoji talentu podpořit.Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro rozvoj talentovaných dětí, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Náklady tedy v tomto případě nemůže nést pěstoun z vlastních prostředků a už vůbec ne na úkor ostatních dětí v rodině. Pěstoun má pouze povinnost využít všechny zákonné možnosti (sociální dávky, stipendia atp.), jak dítě v rozvoji talentu podpořit. -
Question 2 of 7
2. Otázka
Představ si, že jsi byl/a odebrán/a svým biologickým rodičům, protože se o tebe nedokázali řádně starat a ani teď o tebe neprojevují žádný zájem. Ty bys je ale chtěl/a vidět. Mají ti pěstouni v tvém zájmu o kontakt s rodiči pomoci?
Komentář
Dle Úmluvy má dítě oddělené od své biologické rodiny právo na zachování kontaktu se svými blízkými. Z tohoto pohledu je potřeba v maximální možné míře tento kontakt podporovat, má-li o něj dítě zájem. Pokud však o kontakt neprojevuje zájem samotný rodič, je potřeba zaměřit snahu OSPOD a doprovázejících organizací především do změny tohoto rodičovského postoje. Pěstouni v této souvislosti mají povinnost spolupracovat se všemi institucemi, které pomáhají zprostředkovat kontakt mezi dětmi a jejich biologickými rodiči.
Komentář
Dle Úmluvy má dítě oddělené od své biologické rodiny právo na zachování kontaktu se svými blízkými. Z tohoto pohledu je potřeba v maximální možné míře tento kontakt podporovat, má-li o něj dítě zájem. Pokud však o kontakt neprojevuje zájem samotný rodič, je potřeba zaměřit snahu OSPOD a doprovázejících organizací především do změny tohoto rodičovského postoje. Pěstouni v této souvislosti mají povinnost spolupracovat se všemi institucemi, které pomáhají zprostředkovat kontakt mezi dětmi a jejich biologickými rodiči.
-
Question 3 of 7
3. Otázka
Může pěstoun nahlížet do tvé korespondence, aniž bys o tom věděl/a?
Komentář
Úmluva chrání děti před „svévolným zasahováním do soukromí“, včetně možné kontroly korespondence. Nahlížet do korespondence je možné jen v případě, kdy zjevně slouží k ochraně dětí (např. ochrana před sexuálním obtěžováním na internetu). Způsob kontroly korespondence by měl být v rodině předem dohodnutý a je otázkou vzájemné důvěry, nikoliv otázkou práva. Pokud nesouhlasíš s nastavením pravidel kontroly svého soukromí, můžeš vše probrat se svým doprovázejícím pracovníkem, OSPOD atp.
Komentář
Úmluva chrání děti před „svévolným zasahováním do soukromí“, včetně možné kontroly korespondence. Nahlížet do korespondence je možné jen v případě, kdy zjevně slouží k ochraně dětí (např. ochrana před sexuálním obtěžováním na internetu). Způsob kontroly korespondence by měl být v rodině předem dohodnutý a je otázkou vzájemné důvěry, nikoliv otázkou práva. Pokud nesouhlasíš s nastavením pravidel kontroly svého soukromí, můžeš vše probrat se svým doprovázejícím pracovníkem, OSPOD atp.
-
Question 4 of 7
4. Otázka
Co by měl udělat pěstoun, který přijme do pěstounské péče malé romské dítě, které mluví jen velmi špatně česky?
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity. Stát má vytvářet takové podmínky, aby v případě výchovy dítěte v náhradní rodinné péči byly tyto charakteristiky zachovány. Toto právo má být zajištěno prostřednictvím odborné podpory pěstounské rodiny.
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity. Stát má vytvářet takové podmínky, aby v případě výchovy dítěte v náhradní rodinné péči byly tyto charakteristiky zachovány. Toto právo má být zajištěno prostřednictvím odborné podpory pěstounské rodiny.
-
Question 5 of 7
5. Otázka
Můžou tě pěstouni nutit, abys přijal/a jejich náboženské vyznání?
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity, včetně svobody náboženského vyznání, dítě tedy nemůže být nuceno k praktikování víry, pokud samo nechce.
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity, včetně svobody náboženského vyznání, dítě tedy nemůže být nuceno k praktikování víry, pokud samo nechce.
-
Question 6 of 7
6. Otázka
Kdybys měl/a úraz a ocitl/a se na vozíku, musí tě pěstouni zapojovat do běžných aktivit, i když na to nebude stačit příspěvek, který by na tebe dostávali?
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu dětí s handicapem, která musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Náklady tedy v tomto případě nemůže nést pěstoun z vlastních prostředků a už vůbec ne na úkor ostatních dětí v rodině. Pěstoun má pouze povinnost využít všechny zákonné možnosti (sociální dávky, stipendia atp.), jak dítě v této situaci podpořit v maximálním rozvoji.Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu dětí s handicapem, která musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Náklady tedy v tomto případě nemůže nést pěstoun z vlastních prostředků a už vůbec ne na úkor ostatních dětí v rodině. Pěstoun má pouze povinnost využít všechny zákonné možnosti (sociální dávky, stipendia atp.), jak dítě v této situaci podpořit v maximálním rozvoji. -
Question 7 of 7
7. Otázka
Mají se handicapované děti vzdělávat společně s dětmi zdravými?
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu dětí s handicapem, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených). Speciální školství (oddělené vzdělávání dětí s/bez handicapu je možné v případě, že vychází z potřeb dětí – např. speciální školy pro děti se smyslovými vadami, ve kterých si osvojují speciální komunikační dovednosti – Braillovo písmo, znaková řeč atp.). Rozhodnutí o vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami je činěno na základě odborného posudku lékařů, pedagogicko-psychologických poraden či speciálně-pedagogických center.
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu dětí s handicapem, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených). Speciální školství (oddělené vzdělávání dětí s/bez handicapu je možné v případě, že vychází z potřeb dětí – např. speciální školy pro děti se smyslovými vadami, ve kterých si osvojují speciální komunikační dovednosti – Braillovo písmo, znaková řeč atp.). Rozhodnutí o vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami je činěno na základě odborného posudku lékařů, pedagogicko-psychologických poraden či speciálně-pedagogických center.