Zobrazit vyhodocení
0 of 7 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Prosím, pomoz nám vyplnit ještě pár údajů pro statistiky. Děkujeme.
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
|
Musíte vyplnit. |
Co víte o právech dítěte v náhradní rodinné péči?
Vyberte u každé z následujících situací řešení, které je vám nejbližší, a podívejte se, zda je v souladu s Úmluvou o právech dítěte.
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Anketa se načítá...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Time has elapsed
Děkujeme za tvůj čas!
Dosáhl/a si 0 z 0 bodů, (0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Answered
- Review
Prosím, vyber jednu odpověď, kterou považuješ za nejvhodnější.
-
Question 1 of 7
1. Otázka
Dítě svěřené do pěstounské péče je talentované a má předpoklad studovat na konzervatoři. Náklady spojené se studiem na této škole však převyšují finanční možnosti pěstouna, resp. znamenalo by to, že studium bude dotováno/hrazeno z prostředků, které by jinak pěstoun věnoval na vzdělávání svých vlastních dětí. Musí v tomto případě pěstoun takovémuto talentovanému dítěti umožnit studium na dané škole…
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu talentovaných dětí, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářen podmínky pro podporu talentovaných dětí, který musí být dostupný i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
-
Question 2 of 7
2. Otázka
Rodiče hrubě zanedbávali péči o své dítě. To bylo proto svěřeno do náhradní rodinné péče. Kontakt takového dítěte s rodiči není soudem omezen. Rodiče o dítě zájem nejeví, avšak dítě o kontakt s rodiči zájem má. Mají pěstouni (sociální pracovníci) aktivně podporovat tento kontakt?
Komentář
Dle Úmluvy má dítě oddělené od své biologické rodiny právo na zachování kontaktu se svými blízkými. Z tohoto pohledu je potřeba v maximální možné míře tento kontakt podporovat, má-li o něj dítě zájem. Pokud však o kontakt neprojevuje zájem samotný rodič, je potřeba zaměřit snahu OSPOD a doprovázejících organizací především do změny tohoto rodičovského postoje.
Komentář
Dle Úmluvy má dítě oddělené od své biologické rodiny právo na zachování kontaktu se svými blízkými. Z tohoto pohledu je potřeba v maximální možné míře tento kontakt podporovat, má-li o něj dítě zájem. Pokud však o kontakt neprojevuje zájem samotný rodič, je potřeba zaměřit snahu OSPOD a doprovázejících organizací především do změny tohoto rodičovského postoje.
-
Question 3 of 7
3. Otázka
Pěstoun může kontrolovat / nahlížet do korespondence dítěte v pěstounské péči bez jeho vědomí…
Komentář
Úmluva chrání děti před „svévolným zasahováním do soukromí“, včetně možné kontroly korespondence. Možnost nahlížet do korespondence je akceptovatelná jen v případě, že slouží k ochraně dětí (např. ochrana před sexuálním obtěžováním na internetu). Způsob kontroly korespondence by měl být v rodině předem dohodnutý a je otázkou vzájemné důvěry, nikoliv otázkou práva.
Komentář
Úmluva chrání děti před „svévolným zasahováním do soukromí“, včetně možné kontroly korespondence. Možnost nahlížet do korespondence je akceptovatelná jen v případě, že slouží k ochraně dětí (např. ochrana před sexuálním obtěžováním na internetu). Způsob kontroly korespondence by měl být v rodině předem dohodnutý a je otázkou vzájemné důvěry, nikoliv otázkou práva.
-
Question 4 of 7
4. Otázka
Pokud se do pěstounské rodiny většinového etnika dostane dítě, jehož mateřštinou je romština a mluví jen velmi špatně česky, musí pěstoun/ka…
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity. Stát má vytvářet podmínky, aby v případě výchovy dítěte v náhradní rodinné péči, byly tyto charakteristiky zachovány. Toto právo má být zajištěno prostřednictvím odborné podpory pěstounské rodiny.
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity. Stát má vytvářet podmínky, aby v případě výchovy dítěte v náhradní rodinné péči, byly tyto charakteristiky zachovány. Toto právo má být zajištěno prostřednictvím odborné podpory pěstounské rodiny.
-
Question 5 of 7
5. Otázka
Dítě přichází do pěstounské péče z rodiny, která má k otázce náboženství odmítavý postoj. Pěstouni jsou silně věřící. Mají pěstouni právo cíleně ovlivňovat dítě svěřené do pěstounské péče ve směru k přijetí náboženského vyznání?
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity, včetně svobody náboženského vyznání. Dítě tedy nemůže být nuceno k praktikování víry, pokud samo nechce.
Komentář
Úmluva zaručuje právo dítěte na kontinuitu výchovy a zachování vlastní identity, včetně svobody náboženského vyznání. Dítě tedy nemůže být nuceno k praktikování víry, pokud samo nechce.
-
Question 6 of 7
6. Otázka
Pěstouni mají do péče svěřeno dítě s těžkým zdravotním postižením. Mají povinnost toto dítě aktivně zapojovat do běžných aktivit, přestože finanční příspěvek státu pokrývá jen část nákladů nebo jen v míře, která je pokryta dávkami pěstounské péče?
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářet podmínky pro podporu dětí s handicapem. Tato podpora musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte, bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářet podmínky pro podporu dětí s handicapem. Tato podpora musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených).
-
Question 7 of 7
7. Otázka
Mají se handicapované děti vzdělávat společně s dětmi zdravými?
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářet podmínky pro podporu dětí s handicapem. Tato podpora musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených). Speciální školství (oddělené vzdělávání dětí s/bez handicapu je možné v případě, že vychází z potřeb dětí – např. speciální školy pro děti se smyslovými vadami, ve kterých si děti osvojují speciální komunikační dovednosti – Braillovo písmo, znaková řeč atp.).
Komentář
Dle Úmluvy má být v maximální míře rozvíjen potenciál každého dítěte bez ohledu na jeho původ, majetek, pohlaví či zdravotní stav. Stát má vytvářet podmínky pro podporu dětí s handicapem. Tato podpora musí být dostupná i pro děti v náhradní rodinné péči (včetně případné kompenzace nákladů s tím spojených). Speciální školství (oddělené vzdělávání dětí s/bez handicapu je možné v případě, že vychází z potřeb dětí – např. speciální školy pro děti se smyslovými vadami, ve kterých si děti osvojují speciální komunikační dovednosti – Braillovo písmo, znaková řeč atp.).